About the Journal

SCHOLARS: Jurnal Sosial Humaniora dan Pendidikan is a publication forum in the field of education and social humanities published by Ambon State Polytechnic in the form of research results, theoretical studies, methods and scientific ideas that are in accordance with the field of science (social humanities and education). SCHOLARS: Jurnal Sosial Humaniora dan Pendidikan is open to scientific articles from various circles, both national and international academics and practitioners and is a peer-reviewed journal that publishes quality scientific articles in Indonesian or English in the form of research results (top priority) and/or studies scientific. The coverage of the fields contained in SCHOLARS: Journal of Social Humanities and Education includes the following fields:
• Language Education;
• Religious Education;
• History Education;
• Mathematic Education;
• Civic Education;
• Curriculum Development;
• Technology and Learning;
• Multicultural Education;
• Education Policy;
• Socioeconomic;
• Social Policy;
• Humanism and Human Rights;
• Popular Culture;
• and Other Related Fields.

SCHOLARS: Jurnal Sosial Humaniora dan Pendidikan adalah wadah publikasi pada bidang pendidikan dan sosial humaniora yang diterbitkan oleh Politeknik Negeri Ambon berupa hasil penelitian, kajian teori, metode, dan gagasan ilmiah yang sesuai dengan bidang ilmu pengetahuan (sosial humaniora dan pendidikan). SCHOLARS: Jurnal Sosial Humaniora dan Pendidikan terbuka untuk artikel ilmiah dari berbagai kalangan, baik dari akademisi dan praktisi nasional maupun internasional dan merupakan peer-reviewed journal yang mempublikasikan artikel ilmiah berkualitas dalam Bahasa Indonesia atau Bahasa Inggris berupa hasil penelitian (prioritas utama) dan atau kajian ilmiah. Cakupan bidang-bidang yang terdapat dalam SCHOLARS: Jurnal Sosial Humaniora dan Pendidikan meliputi bidang-bidang sebagai berikut:
• Pendidikan Bahasa;
• Pendidikan Agama;
• Pendidikan Sejarah;
• Pendidikan Matematika;
• Pendidikan Kewarganegaraan;
• Pengembangan Kurikulum;
• Teknologi dan Pembelajaran;
• Pendidikan Multikultural;
• Kebijakan Pendidikan;
• Sosioekonomi;
• Kebijakan Sosial;
• Humanisme dan Hak Asasi Manusia;
• Budaya Popular;
• dan Bidang Terkait Lainnya.

SCHOLARS: Jurnal Sosial Humaniora dan Pendidikan is a campus-based and open-access journal that aims to disseminate knowledge and generate debate on theoretical or real-world research related to the fields of Social Humanities and Education particularly in developing and emerging countries. The topic may range from educational concerns to everyday issues, offering a real contribution to the local community. The journal publishes volumes two times a year on June and December.